O tym, że ruch samochodów na zielonogórskim deptaku to problem, nie trzeba nikogo przekonywać. Zagraża on bezpieczeństwu pieszych, sprawia też kłopot przedsiębiorcom, którzy prowadzą działalność gospodarczą na starówce. Radni klubu Zielona Razem przedstawili więc koncepcje ograniczenia wjazdu na deptak.
Pomóc mogłyby np. kamery odczytujące tablice rejestracyjne, sterownik otwierania syreną dla służb ratunkowych (otwarcie przejazdu po ustalonym sygnale) oraz słupki elektromechaniczne na wzór tych, które znajdują się we Wrocławiu.
Na deptaku często zatrzymują się kurierzy, którzy dostarczają paczki. W ich przypadku radni proponują, by miasto wyznaczyło punkt przeładunkowy. Przesyłki rozwoziłby wtedy podwykonawca usługi, przy pomocy roweru cargo.
Temat ruchu na deptaku jest jednak o wiele szerszy. Radni i mieszkańcy dyskutowali też, jak powinien wyglądać ruch na sąsiednich ulicach. Ulica Pieniężnego mogłaby np. stać się drogą jednokierunkową. Co o propozycjach radny myśli jeden z mieszkańców?
Koncepcje będą jeszcze poddane dyskusji. Trzeba jeszcze uwzględnić chociażby plany budowy parkingów. Uczestnicy spotkania z radnymi zgodzili się na dalsze prace nad koncepcjami. Na konsultacje zaproszeni zostaną jeszcze przedsiębiorcy i przedstawiciele firm kurierskich.
Propozycje radnych:
13 miejsc do montażu słupków elektromechanicznych
– ul. Sobieskiego
– ul. Lisowskiego
– ul. Pod Filarami
– ul. Krawiecka
– ul. Kościelna
– ul. Mickiewicza (strona zachodnia)
– ul. Kupiecka (strona południowa)
– ul. Doktora Pieniężnego (strona południowa)
– al. Niepodległości
– ul. Doktora Pieniężnego (strona północna)
– ul. Kupiecka (strona północna)
– pl. Powstańców Wielkopolskich
– ul. Mickiewicza (strona wschodnia)
5 miejsc do montażu zwykłych słupków blokujących
– ul. Pod Filarami (w kierunku ulicy Krawieckiej)
– al. Niepodległości (południowa strona budynku Orange)
– al. Niepodległości (północna strona budynku Orange)
– ul. Mickiewicza (od strony kurii)
– ul. Lisowskiego (w kierunku Starego Rynku)