Dodatkowym, ważnym elementem weryfikacji uczestników II etapu konkursu jest badanie losowo wybranych inwestorów, którzy zakończyli lub prowadzą proces inwestycyjny na terenie danej gminy. Inwestorzy punktują gminę m.in. w zakresie:
· kwalifikacji pracowników do obsługi inwestora;
· szybkości obsługi;
· prawidłowości podejmowanych decyzji administracyjnych;
· terminowości w zakresie dotrzymywania zobowiązań;
· łatwości dostępu do urzędu (lokalizacja, parking, dojazd itp.);
· jakości pisemnej informacji o procedurach, warunkach i wymaganiach formalnych;
· dbałości o koszty i czas inwestorów (wskazywanie rozwiązań oszczędzających koszty i czas);
· przejrzystości stosowanych zasad dotyczących realizacji inwestycji;
· dbałości o bezpieczeństwo finansowe, czyli sugerowanie rozwiązań ograniczających ryzyko inwestycji.
Autor: Źródło: Fair Play