Współczesny dobry biznes czerpie nie tylko zyski finansowe. Dostrzega również potencjał w ludziach, którzy tworzą sukces firmy. A nie ma chyba lepszej reklamy, niż nastawienie przedsiębiorstwa na ważne cele społeczne.
Firmy i instytucje, którym bliskie są potrzeby ludzi, co roku są doceniane w konkursie „Biznes wrażliwy społecznie”. Jest to pomysł fundacji Collegium Polonicum, realizowany już po raz trzeci. Do konkursu zgłosiło się 13 przedsiębiorstw. Zaprezentowały one około 40 inicjatyw.
Budowanie odpowiedzialnej społecznie firmy trwa latami – podkreśla Małgorzata Bieniaszewska, właścicielka firmy MB-Pneumatyka Sulechów. Może polegać np. na promowaniu idei przedsiębiorczości wśród młodych ludzi.
Inne praktyki to np. pomoc rodzinom pracowników w leczeniu i rehabilitacji czy zbiórki na rzecz schroniska dla zwierząt.
Konkurs „Biznes wrażliwy społecznie”, poza nagradzaniem firm, ma nakłonić inne przedsiębiorstwa, by wprowadziły u siebie działania społecznie odpowiedzialne. Fundację na rzecz Collegium Polonicum planuje spotkania, na których będzie mówił o takich akcjach.
Finał konkursu „Biznes wrażliwy społecznie” odbędzie się 7 grudnia o 11:00 w Domu Harcerza. Tego samego dnia zostanie przygotowany piknik organizacji pozarządowych.