Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił nową platformę. Tym razem jest to Teleplatforma Pierwszego Kontaktu. Usługa działa w identyczny sposób jak nocna i świąteczna opieka zdrowotna. Skorzystać z niej możemy więc w każdy dzień roboczy po godzinie 18 oraz w niedzielę i święta.
Żeby skorzystać z porady pielęgniarskiej, lekarskiej czy też uzyskać e-skierowanie lub e-zwolnienie lekarskie, wystarczy zadzwonić pod numer 800 137 200. Tłumaczy Joanna Branicka, rzecznik prasowy Lubuskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia.
Zostaniemy połączeni z pielęgniarką lub położną, która wypyta nas o nasze dane. Oraz stan zdrowia. Poradzi co dalej robić. Jeśli stan zdrowia będzie tego wymagał, to zostaniemy połączeni z lekarzem. Jeśli będzie konieczność osobistej wizyty, to zostanie ona zrealizowana.
Z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu mogą skorzystać także osoby nieposługujące się językiem polskim.
TPK jest tak skonstruowana, że można z niej skorzystać również w obcym języku. Jest dostępna po angielsku, rosyjsku i ukraińsku. Jest także przygotowana wersja dla osób niesłyszących, na specjalnym wideo czacie.
Głównym założeniem usługi jest odciążenie lekarzy pierwszego kontaktu oraz szpitalnych oddziałów ratunkowych.