Projekt zakłada przebudowę istniejącego budynku dydaktycznego WEIiT. Powierzchnia użytkowa przebudowanego obiektu wynosić będzie 9 861,6m2 (z której na potrzeby AIP została przebudowana i przekazana do użytku w roku 2006 powierzchnia użytkowa 1 119m2).
W ramach prac budowlanych wykonane zostaną:
a) rozbiórki w obiekcie:
m.in. rozbiórka fasad obiektu i fasad łącznika od strony zachodniej; rozbiórka wszystkich kanałów wentylacyjnych oraz instalacyjnych; rozbiórka ścian działowych oraz okładzin z płytek; wymiana kanałów instalacyjnych; demontaż sufitów podwieszanych; demontaż całkowity instalacji w tym instalacji odgromowej; zdjęcie z dachu pap izolacyjnych; rozbiórka wszystkich kominów; demontaż 4 starych dźwigów osobowych;
b) wykonanie obudowy szybów windowych (wykonanie dwóch nowych szybów wind w istniejących klatkach schodowych);
c) wykonanie nowego pokrycia dachu z papy wraz z termoizolacją z wełny mineralnej;
d) wykonanie nowej elewacji budynku;
e) roboty murarskie, uzupełnianie stropów ścianki działowe:
f) stolarka i ślusarka wewnętrzna:
drzwi wewnętrzne pełne płycinowe; drzwi aluminiowe; drzwi aluminiowe wykonane z profili aluminiowych, tłoczonych; drzwi aluminiowe rozsuwane z oknami stałymi; drzwi stalowe pełne; witryny aluminiowe; drzwi stalowe pełne do wnęk elektrycznych;
g) tynki wewnętrzne, okładziny ścian, malowanie:
h) podłoża i posadzki:
izolacje przeciwdźwiękowe i przeciwwilgociowe; posadzki z wykładzin z tworzyw sztucznych; posadzki z płytek kamionkowych posadzki płytkowe z kamieni sztucznych;
i) roboty zewnętrzne (w tym ślusarka zewnętrzna oraz posadzki zewnętrzne);
posadzki (uzupełnienie i wyrównania) wraz z izolacją cieplną; posadzki wraz z izolacją przeciwwilgociową; balustrady wykonane ze stali nierdzewnej.
j) elementy zewnętrze, tarasy i schody:
m.in. modernizacja tarasu wejściowego i schodów; modernizacja schodów i muru oporowego przy łączniku; modernizacja schodów muru oporowego przy stronie wschodniej; wykonanie nowych schodów od strony południowej; chodnik z kostki betonowej.
k) wyposażenie dla osób niepełnosprawnych:
na każdej kondygnacji przewidziano toalety dla osób niepełnosprawnych zaopatrzone w uchwyty.
l) montaż nowych dźwigów osobowych:
montaż dwóch wind o parametrach – udźwig 1000 kg/13 osób, wymiary szybu 1710×2800, prędkość nominalna 1m/s, drzwi teleskopowe; montaż dwóch wind o parametrach – udźwig 1000 kg/13 osób, wymiary szybu 1710×1400, prędkość nominalna 1m/s, drzwi teleskopowe.
m) remont łącznika:
m. in. prace rozbiórkowe, wykonanie izolacji przeciwwilgociowych i przeciwwodnych, wykonanie izolacji cieplnej, ocieplenie ścian budynku wełną mineralną, wykonanie nowej elewacji z paneli stalowych, prace malarskie.
W ramach prac instalacyjnych budynek zostanie wyposażony w nowe instalacje (w tym okablowanie strukturalne): wodociągową kanalizację sanitarną elektryczną instalacje antywłamaniową i przeciwpożarową instalacje wentylacyjną mechaniczną nawiewno-wywiewną z klimatyzacją oraz instalacje CO.
Zakres prac obejmuje wstępne wyposażenie budynku. W ramach wyposażenia niezbędnego do prowadzenia zajęć dydaktycznych i badań naukowych zakupione zostaną meble oraz żaluzje okienne. Budynek zostanie wyposażony zgodnie z wymaganiami współczesnej dydaktyki, zapewniając dostęp do nowoczesnych sal o wysokim standardzie, z powszechnie dostępnym szerokopasmowym Internetem. Projektowana liczba sal dydaktycznych pozwoli na dostosowanie planów zajęć i konsultacji w taki sposób, by poprawić efektywność i komfort studiowania.
Budynek wyposażony będzie w 5 dużych sal wykładowych o powierzchni 733,6 m3 mogących pomieścić łącznie 516 osób. Na pomieszczenia administracyjne (tj. gabinety dziekana, prodziekanów, dyrektorów instytutów, dziekanat, sekretariaty) przeznaczono łączną powierzchnię 496,9 m2. Budynek będzie posiadał 4 sale komputerowe o łącznej powierzchni 80m2, przeznaczone dla 24 osób, 3 sale seminaryjne o łącznej powierzchni 150 m2 mogące pomieścić 75 osób, 2 sale konferencyjne o łącznej powierzchni 93 m2, 6 pracowni specjalistycznych o łącznej powierzchni 127,3m2 przeznaczone dla 28 osób. W budynku mieścić się będzie 39 sal laboratoryjnych (tj. elektroniczne, komputerowe, CAD, Cisco, techniki cyfrowej, systemów informatycznych, cyfrowych technik satelitarnych, techniki mikroprocesorowej) o powierzchni łącznej 1960 m2 z których jednocześnie może korzystać 736 użytkowników. W budynku znajdować się będą również 3 pokoje informatyczno-serwisowe o powierzchni 57,8m2. Dla kadry dydaktycznej przewidziano 75 pokoi pracowniczych o powierzchni łącznej 1329,6m2.
Autor: Źródło: UZ