Przedsiębiorca, którego działalność polega na sprzedaży odbiorników cyfrowych, jest aktualnie obowiązany umieścić w miejscu widocznym i łatwo dostępnym specjalną informację dla potencjalnego nabywcy. Oto jej treść: „Jedynie odbiorniki cyfrowe zgodne z wymaganiami określonymi w przepisach dotyczących wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla urządzeń konsumenckich służących do odbioru cyfrowych naziemnych transmisji telewizyjnych umożliwiają odbiór naziemnej telewizji cyfrowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej”.
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gorzowie Wlkp. systematycznie prowadzi kontrole powinności przedsiębiorców, w kwestii realizacji obowiązków nałożonych ustawą o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej.
Przedsiębiorca może dokonać sprzedaży odbiornika cyfrowego niespełniającego wymagań technicznych i eksploatacyjnych, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 132 ust. 3 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne, jedynie po pisemnym poinformowaniu o tym fakcie nabywcy.
Kontrole będą prowadzone w dalszym ciągu, szczególnie, że województwo lubuskie będzie pierwszym w Polsce, które całkowicie przejdzie na telewizję cyfrową.
Autor: Źródło: Inspekcja Handlowa