W tym roku mineło 80 lat od kiedy grupa właścicieli małych sklepów w Holandii zjednoczyła swoje siły i stworzyła organizację, która może konkurować z dużymi supermarketami. Obecnie SPAR jest największą na świecie franczyzową siecią sprzedaży detalicznej. Sklepy oznaczone charakterystycznym logo funkcjonują w 36 krajach na 4 kontynentach. Każdego dnia 12 tysięcy punktów jest odwiedzanych przez 11 milionów zadowolonych klientów.
W Polsce pierwsze sklepy należące do grupy SPAR zostały otwarte w 1997 roku. W tej chwili pod logiem „SPAR” w Polsce w ramach umowy franczyzowej funkcjonuje 85 licencjonowanych supermarketów i marketów. Przynależność do systemu SPAR niesie wiele korzyści dla właścicieli małych i średnich sklepów dostrzegających zagrożenie ze strony rosnących w siłę, skonsolidowanych sieci handlowych. Mogą oni korzystać z tych samych warunków zakupu towarów, co duże supermarkety i hipermarkety.
Autor: Radio Index