Od kilku tygodni w Zielonej Górze działa Inteligentny System Transportu. Czy dziś można powiedzieć, że system działa już w 100% i się sprawdza? A może konieczne są jakieś poprawki?
Jak mówi Krzysztof Staniszewski z departamentu zarządzania drogami w Urzędzie Miasta – cały czas weryfikujemy system. Kierowcy na pewno odczuwają już jednak różnicę w poruszaniu się po mieście. Co okazało się największym problemem?
Największy problem jest z tym, że kierowcy, którzy zauważają poprawę – nie odzywają się. Uważają to za naturalną konsekwencję rozwoju miasta. Ale Ci, którzy skręcają w lewo, zgłaszają się. Że mają krócej zielone światło. Pamiętajmy jednak, że wzmożony ruch to jest ten na wprost.
Na marzec natomiast zaplanowano pomiary ruchu w terenie.
To będzie dla nas kluczowy sprawdzian. Wykonawca zgodnie z programem funkcjonalnie – użytkowym miał tak zaplanować sygnalizować, aby płynność ruchu wzrosła na ciągach głównych o 10% dla pojazdów indywidualnych i 15 % autobusów.
“Rozmowa na 96FM” od poniedziałku do piątku, zawsze o 9.30.