Muzyczuk jest kuratorem Muzeum Sztuki w Łodzi. Wykłada także na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, a w 2011 wraz z Agnieszką Pinderą został laureatem konkursu im. Igora Zabla, przyznawanej w dziedzinie kultury i teorii przez międzynarodowe jury. Jego środowy wykład nakreśli różne próby zmagania się ze spuścizną Cage'a od krytyki stojących za nią politycznych znaczeń, po eksperymenty związane z emancypacyjnym potencjałem słuchania. Inspiracją do prelekcji była wydana niedawno w naszym kraju książka Michaela Nymana "Muzyka eksperymentalna", której podtytuł brzmi "Cage i po Cage'u". Wedle teorii Nymana postawionej w tej pracy, amerykański kompozytor stanowi próg, za którym rozciąga się zupełnie nowe terytorium. Jeżeli zgodzimy się z nią pozostaje nam określenie co stanowi tą zdecydowaną zmianę jakościową, która otworzyła nową erę w muzyce. Być może najważniejszym elementem całego zespołu wydarzeń, które z tym nazwiskiem można powiązać, jest wpływ Cage'a na przemiany związane ze słuchaniem. Równouprawnienie dźwięków prowadzi do równouprawnienia różnych form ich odbioru, co wzbudzało również marzenia o politycznej skuteczności muzyki.
Wykład odbędzie się w galerii BWa w środę 16 stycznia o godzinie 19. Wstęp na niego jest bezpłatny.
Autor: źródło: bwazg.pl