Zadaniem zespołów biorących udział w rywalizacji jest skonstruowanie pojazdu, który pokona jak najdłuższy dystans na ekwiwalencie jednego litra paliwa lub 1 kWh. Podczas zawodów młodzi konstruktorzy będą mogli przetestować samodzielnie zaprojektowane i zbudowane pojazdy. W tegorocznej edycji, która odbędzie się pod koniec maja w Rotterdamie, wystartuje aż jedenaście drużyn z Polski. Do kolejnej edycji (w 2017 roku) chcą dołączyć studenci z zielonogórskiego Akademickiego Związku Motorowego:
Krzysztof Deichsel
Jak przyznaje Krzysztof Deichsel, wyzwanie jest trudne i pracochłonne, ale planów i pomysłów nie brakuje:
Krzysztof Deichsel
20 maja 2017 rok to data kolejnej edycji imprezy. Studenci Uniwersytetu Zielonogóskiego są przekonani, że doświadczenie zdobyte podczas tworzenia poprzednich projektów (m.in. elektrycznego choppera) pozwolą zakwalifikować się do konkursu i powalczyć o najwyższe laury.
Krzysztof Deichsel
Dodajmy, że w tegorocznej edycji Polskę reprezentowało będzie jedenaście drużyn z sześciu uczelni z całego kraju:
ELVIC TEAM z Politechniki Lubelskiej, Green Arrow z Polietchniki Warszawskiej, Hydrogen CarPG z Politechniki Gdańskiej, Iron Warriors z Politechniki Łódzkiej, KNKP Racing z Politechniki Gdańskiej, Simr Team z Politechniki Warszawskiej, SKAP z Politechniki Warszawskiej, SKAP 2 z Politechniki Warszawskiej, Smart Power z Politechniki Śląskiej, Smart Power Urban z Politechniki Śląskiej, WAT ECO TEAM z Wojskowej Akademii Technicznej.
Miejmy nadzieję, że 31. Shell Eco-marathon Europe wzbogaci się o Akademickei Związek Motorowy z Uniwersytetu Zielonogóskiego.
Autor: Paweł Hekman