Micro Machines zostało stworzone przez firmę Camerica i wydane przez Brytyjczyków z Codemaster w 1991 r. Oryginalnie gra ukazała się na konsoli Nintendo Entertainment System. W Polsce tytuł był wydawany razem z innymi produkcjami Codemaster na jednym catridge’u i dołączany do pudełka z konsolą Pegasus.
Celem gry jest wygranie pucharu w Micro Machines Challenge. W przeciwieństwie do większości gier wyścigowych, gracz dostaje do dyspozycji osiem różnych pojazdów, które są przypisane do odpowiednich i bardzo niecodziennych tras. Na każdej z nich czyhają przeszkody w postaci plam oleju, soku pomarańczowego, kleju, pozostawionych zabawek, gumek do mazania, czy śrubek.
1. Samochód sportowy – uczniowskie biurko,
2. Samochód terenowy – stół śniadaniowy,
3. Motorówka – napełniona wanna,
4. Formuła 1 – stół bilardowy,
5. Opancerzone auto Warrior – warsztat,
6. Buggy – piaskownica,
7. Helikopter – ogród
8. Czołg – sypialnię.
Istnieje także możliwość odblokowanie monster truck’a jako pojazdu bonusowego po wygraniu trzech wyścigów pod rząd. Należy nim przejechać trasę po ogrodzie w mniej niż 45 s, aby uzyskać dodatkowe życie.
Zdobycia mistrzostwa jest możliwe, jeśli najpierw gracz dostanie się wygrywając wyścig kwalifikacyjny. Następnie należy zwyciężyć, lub zająć co najmniej 2. miejsce w 24 rajdach i wyeliminować trójkę pozostałych graczy. Po czym można przystąpić do finałowej rundy. Na samym początku rozgrywki do dyspozycji otrzymuje się trzy życia. Traci, przegrywając wyścig, a po utracie wszystkich uczestnik zostaje zdyskwalifikowany z dalszych zmagań.
Pomimo ogromnej popularności w latach 90, Codemaster wydało zaledwie osiem gier z serii Micro Machines. Ostatni tytuł ukazał się w 2006 roku na Play Station 2 i Nintendo DS. Wielu recenzentów oceniało tą odsłoną jako najlepszą od czasu debiutu oryginalnej gry, ale noty i tak nie należały do najwyższych.
Autor: Maciej Skorżepo