W grudniu jury wybrało dziesięć najlepszych projektów. Szanse na wygraną ma Maria Mileńko, studentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, która wyjaśniła nam, na czym polega konkurs.
Chodzi o to, żeby wybrać plakat, który będzie promował dzień Europy. Z tego, co pamiętam, będzie to 9 maja. Plakat, który wygra, zostanie przetłumaczony na 23 oficjalne języki.
Jak powiedziała nam Maria Mileńko, plakat, który przygotowała, był zaliczeniem ćwiczeń z przedmiotu. Co przedstawia praca Marii?
Wyjaśnia, że keratyna ma bardzo cenną właściwość – zwiększa chłonność wilgoci. Jeżeli rany są mokre, to taki “keratynowy” opatrunek z antybiotykiem może pomóc przyspieszyć gojenie rany, nie uczulając pacjenta.
Na plakacie znajduję się szklanka, gdzie rzucone są litery „Europe”, a pod szklanką znajdują się napisy: My favorite mix: people, places, cultures czyli mój ulubioy mix, koktajl: ludzie, miejsca, kultury.
Zwycięski plakat zostanie wydany w tysiącach egzemplarzy i rozpowszechniony we wszystkich 27 krajach Unii Europejskiej. Jego autor otrzyma nagrodę w wysokości 2 tys. euro i zostanie zaproszony do Brukseli na obchody Dnia Europy, które odbędą się 9 maja. Na plakat można głosować na www.designeurope2010.eu. Rozstrzygnięcie konkursu 31 stycznia.
Autor: Mateusz Kasperczyk