- 6 lub 4 kanałowe wyjście wstępne audio – parametr ten informuje nas o tym, jak bardzo będziemy mogli rozbudować system dźwiękowy w naszym aucie. 4 kanały bez trudu obsłużą klasyczny układ 4 głośników. Jeżeli jednak chcemy istotnie zwiększyć ich ilość, trzeba zainwestować w sprzęt z 6 kanałowym wyjściem wstępnym audio.
- Moc wyjściowa (np. 4x20W, 4x40W czy 4x50W) – pierwsza cyfra oznacza ile głośników możemy podłączyć do radia, druga zaś informuje nas już konkretnie o mocy wyjściowej radia. Przekłada się ona na głośność – im większa moc, tym więcej "wyciśniemy" z naszego radioodtwarzacza. Oczywiście na nic zda się nam radio 4x50W jeżeli w samochodzie nie mamy głośników o takiej samej, a najlepiej wyższej mocy.
- RDS (Radio Data System) – funkcjonalność ta pozwala na automatyczne utrzymywanie przez radioodtwarzacz stacji radiowej, której słuchamy, nawet jeżeli podczas podróży zmieni się jej częstotliwość. Radio będzie za nią samodzielnie "podążać". Oprócz tego dzięki RDS na wyświetlaczu radioodtwarzacza będziemy mogli przeczytać np. tytuł obecnie granej piosenki (o ile nadawca udostępnia takie informacje).
- TP (Traffic Programme) – rozszerzenie systemu RDS, które w ramach komunikatów prezentowanych na wyświetlaczu poinformuje nas, o której godzinie aktualnie słuchana przez nas stacja radiowa wyemituje najnowsze wiadomości dla kierowców.
- TA (Traffic Announcement) – kolejne rozszerzenie RDS, które automatycznie włączy stację radiową nadającą komunikaty dla kierowców bez względu na to, na jaką funkcję ustawione jest radio.
- EON (Enchanced Network Guide) – automatyczne wyszukiwanie interesujących nas informacji w różnych stacjach radiowych. Przed wyruszeniem w trasę możemy zaprogramować tę funkcjonalność tak, by samodzielnie wyszukiwała i włączała stacje radiowe, które obecnie nadają informacje o utrudnieniach na drodze. Niestety opcja ta przyda się głównie osobom podróżującym po Europie i znającym obce języki – w Polsce działanie tego systemu pozostawia wiele do życzenia.
- Autoscan – funkcja automatycznego wyszukiwania stacji radiowych. Wciskamy przycisk i radioodtwarzacz sam znajduje wszystkie osiągalne w danym momencie programy.
- DAG (Digital Audio Broadcasting) – umożliwia odbieranie sygnału radiowego cyfrowej jakości.
- DVB-T (Digital Video Broadcasting-Terrestial) – umożliwia oglądanie cyfrowej telewizji, oczywiście jeżeli w zasięgu znajduje się nadajnik.
- Obsługiwane formaty plików dźwiękowych (np. AAC, WMA czy MP3) – im jest ich więcej, tym lepiej.
- USB – wyjście to pozwala podłączyć do radia np. pendrive'a, smartfon czy odtwarzacz MP3. Jego dodatkową zaletą jest możliwość ładowania za jego pomocą podłączonego urządzenia.
- AUX – wyjście, które służy do komunikacji z zewnętrznymi urządzeniami np. odtwarzaczami MP3, iPodami itp. Od USB różni się między innymi tym, że odtwarzaniem utworów będziemy musieli sterować na podłączonym urządzeniu.
- Obsługa kart pamięci (np. SD czy MMC) – im więcej możliwości, tym oczywiście lepiej. Pamiętajmy jednak, że powinniśmy szukać radioodtwarzacza akceptującego karty, które my sami możemy zapisywać np. w domowym komputerze. Cóż nam po radioodtwarzaczu przyjmującym jedynie karty MMC, skoro nasz laptop ma wejście tylko na karty SD?
- Bluetooth – standard komunikacji znany przede wszystkim z telefonów komórkowych. Jest to jedna z najbardziej przydatnych i najbardziej niedocenianych funkcji radioodtwarzaczy samochodowych. Dzięki niej połączymy radio i nasz telefon w zestaw głośnomówiący, a często nasz smartfon zamieni się nawet w pilota do radioodtwarzacza.
- Pilot – dodatek przydatny szczególnie podczas dłuższych tras z liczną „załogą”. Zamiast co chwila spełniać zachcianki towarzyszy podróży w kwestii zmiany ustawień radia, wręczamy im pilota.
Każdy z nas zastanawia się też pewnie, gdzie najlepiej kupić radio samochodowe – eport2000.pl, znany motoryzacyjny sklep internetowy posiada bogatą ofertę i atrakcyjne ceny. Warto więc zajrzeć właśnie tam!
Autor: Artykuł sponsorowany