Rozpoczęło się przyjmowanie wniosków o świadczenia z rządowego programu „Rodzina 500+”. O pieniądze w nowym okresie zasiłkowym można starać się tradycyjnie bądź za pośrednictwem internetu. Wyjaśniamy, jak wygląda to w Lubuskiem.
Wnioski w formie papierowej można w większości pobrać i złożyć w gminnych ośrodkach pomocy społecznej oraz urzędach miejskich. Część miast i gmin uruchomiła jednak kilka punktów. Tak jest m.in. w gminach Szczaniec, Lubiszyn i Trzciel. Dokumenty pojawią się m.in. w salach wiejskich, przedszkolach i szkołach.
W Zielonej Górze wydawaniem i przyjmowaniem wniosków zajmuje się Wydział Świadczeń Rodzinnych Urzędu Miasta oraz Biura Obsługi Interesanta przy Długiej i Podgórnej. Będzie można je złożyć także w wydzielonych pokojach. Gorzowianie mogą natomiast otrzymać dokumenty w Centrum Pomocy Rodzinie oraz galeriach Askana i Manhattan.
Ci, którzy preferują internetowy kontakt z urzędami, mają do dyspozycji bankowość elektroniczną, portal Empatia, Platformę Usług Elektronicznych ZUS oraz system ePUAP. Większość z tych usług wymaga posiadania tzw. profilu zaufanego.
Informacje o zasadach ubiegania się o świadczenie opublikował także Lubuski Urząd Wojewódzki. Poniżej lista wszystkich punktów, w których znajdziemy papierowe wnioski.