Nauka dla ucznia powinna być przyjemnością, a nie wyzwaniem ponad siły – to główna zasada modelu edukacji, obowiązującego w krajach skandynawskich. Takie podejście jest szczególnie pożądane podczas nauki języków obcych.
I do takiego sposobu, opartego na indywidualnych możliwościach uczniów, coraz częściej przekonują się także nauczyciele w Polsce. Mówi Marzena Pulik – Sowińska, dyrektorka Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze.
Modelowi nauczania języków obcych w krajach skandynawskich lubuscy nauczyciele przyglądali się podczas piątkowej konferencji naukowej. W trakcie spotkania nasunęło się pytanie – czy lubuskie, w tym zielonogórskie szkoły, mają szansę na nauczanie języków obcych na podobnym poziomie jak na przykład w Finlandii? Ocenia to Magdalena Szendi, współorganizatorka konferencji.
Chodzi tutaj o zmiany systemowe, o które to już od wielu lat zabiegają nauczyciele.