LUBUSKIE:ZIELONA GÓRA:

Dopadły Cię przejściowe kłopoty finansowe i masz długi w ZUS? Doradcy pomogą

Zadłużenie z tytułu składek to bez wątpienia poważny problem dla przedsiębiorcy. I wciąż spotykany. Tylko w ubiegłym roku płatników- dłużników w lubuskiem było przeszło 32 tys. Ich łączny dług przekroczył 869 mln zł. Rekordzista miał zaległości na kwotę ponad 21 mln zł.

Co zatem zrobić, aby takiej sytuacji zapobiec? Warto zawczasu skontaktować się z doradcą ds. ulg i umorzeń – mówi Agata Muchowska, rzecznik prasowy ZUS w naszym regionie.

Problemy finansowe mogą dotknąć każdego płatnika składek, dlatego już przy pierwszych jej oznakach warto udać się do ZUS i wspólnie z doradcą ds. ulg i umorzeń poszukać optymalnego rozwiązania. Jednym z nich jest rozłożenie zadłużenia na raty. Liczba umów ratalnych zawartych pomiędzy ZUS a płatnikami stale rośnie. Rozłożenie należności z tytułu składek na raty pozwala na ich uregulowanie w uzgodnionym, dłuższym czasie.

A kto z takiej ulgi może skorzystać? Na pewno obecni i byli płatnicy składek, a także osoby, na które ZUS przeniósł odpowiedzialność za cudze zobowiązania, np. spadkobiercy czy członkowie zarządów spółek. Uldze podlegają składki na wszystkie fundusze, w pełnej kwocie, niezależnie od tego, czy była to część finansowana przez płatnika czy ubezpieczonego.

Warunki spłaty określane są w umowie i uzależnione od środków jakie dłużnik może przeznaczyć na spłatę należności. Rozłożenie zadłużenia na raty niesie za sobą wiele korzyści. Taka umowa pozwala przedsiębiorcy na uporządkowanie jego sytuacji. Jeżeli terminowo spłaca kolejne raty i reguluje bieżące składki, może otrzymać  zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek, potrzebne np. do udziału w przetargach. Po podpisaniu umowy, ZUS nie  podejmuje działań zmierzających do wyegzekwowania należności, a dotychczas prowadzoną egzekucję zawiesza.

Od składek objętych ulgą  nie nalicza się odsetek, a w ich miejsce pobiera się opłatę prolongacyjną. Dodajmy, że z doradcami można się kontaktować osobiście w placówkach ZUS, mailowo oraz telefonicznie.

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00