Będzie można posłuchać wykładów na temat tworzenia scenariuszy filmowych, pracy reżyserskiej czy pracy ze światłem. Podczas tegorocznej edycji Przystanku Woodstok zostanie również nagrany krótki filmik przedstawiający woodstockowiczów i ich pobyt na festiwalu.
Program warsztatów wygląda następująco:
DZIEŃ 1:
Rys historyczny grupy filmowej SKY PIASTOWSKIE założonej w Zielonej Górze w roku 1990 będącej prekursorem kina niezależnego w Polsce. „Od zabawy do sposobu na życie”
– geneza grupy
– struktura grupy: podział na role – scenariusz, reżyseria, zdjęcia, montaż, kierownik produkcji
– jak stworzyć kinowy film na VHS bez budżetu, sieci i telefonii komórkowej – „ŻE ŻYCIE MA SENS”
1) PRE PRODUKCJA FILMOWA
– „najważniejszy jest pomysł” czyli w poszukiwaniu inspiracji filmowych i trzy zasadnicze pytania każdego filmowca
– podstawy scenariusza
– STORYBOARD czyli film w formie komiksu – również FOTOBOARD i VIDEOBOARD
– dokumentacja lokalizacji w filmie
2) PRODUKCJA FILMU. PODSTAWY SZTUKI OPERATORSKIEJ
– wspólna wizja z reżyserem
– ruch kamery
– znaczenie kątów kamery
– światło w filmie
3) POST PRODUKCJA FILMOWA
– montaż filmowy czyli reżyseria w studiu
– montaż wewnątrz kadrowy
– montaż linearny a montaż niechronologiczny
– znaczenie zbliżeń w montażu filmowym
4) PYTANIA i ODPOWIEDZI, ZAJĘCIA PRAKTYCZNE
– podjęcie tematyki filmowej, którą zaproponują Uczestnicy
– prezentacja wybranych filmów SKY PIASTOWSKIE z analizą
– zdjęcia w plenerze do impresji filmowej z Przystanku Woodstock z udziałem Uczestników
DZIEŃ 2:
Rys historyczny kina niezależnego w Polsce czyli kina, które tworzyć może każdy z nas.
– pierwsi niezależni w latach 60-tych XX wieku na przykładzie FRANCISZKA DZIDY (protoplasty „Amatora” Krzysztofa Kieślowskiego) i klubu filmowego CHEMIK z Oświęcimia.
– amatorzy z kamerami VHS po roku 1989
– czym jest kino niezależne: próba zdefiniowania zjawiska
– kino niezależne dziś czyli profesjonalne produkcje filmowe
1) PRE PRODUKCJA FILMOWA
– reżyseria filmowa
– kompletowanie aktorów i ekipy
– praca z pionami: kierownik produkcji, pion operatorski, kostium w filmie, scenografia
– przygotowanie planu zdjęciowego
2) PRODUKCJA FILMU. PODSTAWY SZTUKI OPERATORSKIEJ
– zastosowanie odpowiedniej optyki
– głębia ostrości
– podstawy koloru w filmie
– światło w filmie cz.2
3) POST PRODUKCJA FILMOWA
– montaż filmu fabularnego a montaż dokumentów (m.in. na przykładzie filmów muzycznych o Hey grupy SKY PIASTOWSKIE)
– montaż dźwięku w filmie jako równoważny z montażem obrazu
– muzyka w filmie (również zagadnienia dotyczące prawa autorskiego)
– korekcja kolorów w filmie
– od taśmy celuloidowej do realizacji filmów telefonami cyfrowymi
4) PYTANIA i ODPOWIEDZI, ZAJĘCIA PRAKTYCZNE
– podjęcie tematyki filmowej, którą zaproponują Uczestnicy
– prezentacja wybranych filmów SKY PIASTOWSKIE z analizą
– zdjęcia w plenerze do impresji filmowej z Przystanku Woodstock z udziałem Uczestników
Autor: Paweł Hekman