Podjęta uchwała upoważnia zarząd Województwa Lubuskiego do ,,zawarcia umowy dotyczącej zakupu do celów promocyjnych województwa lubuskiego, bloku miejsc na każdym rejsie na trasie Zielona Góra/Babimost- Warszawa- Zielona Góra/Babimost”. Przekładając z języka urzędniczego na normalny, radni Sejmiku zgodzili się na przekazanie prawie 35 milionów złotych na wykup biletów na loty z Babimostu do Warszawy.
Natomiast strategia rozwoju portu lotniczego obejmuje wieloletni plan jego rozwoju. Została podzielona na trzy etapy.
I Etap obejmuje lata 2011-2016. Jako podstawowy cel strategiczny wymieniono w nim odprawienie w 2016 roku 75-120 tysięcy pasażerów i utrzymanie kosztów na funkcjonowanie operacyjne na średnim poziomie, nie większym niż 7-8 milionów złotych.
-W pierwszym etapie chcemy do 2016, roku chcemy przede wszystkim zwiększyć liczbę pasażerów, pokazać mobilność, pokazać potencjał naszego regionu. Chcemy udowodnić, że ten port jest potrzebny i mieszkańcy chcą z niego korzystać, a przede wszystkim inwestorzy- mówi marszałek Elżbieta Polak. Działania w celu zwiększenia liczby pasażerów skupią się przede wszystkim na marketingu, nie przewidziano też żadnych dużych inwestycji, poza już zaplanowanymi (m.in. zakup systemu nawigacji ILS/METEO). Rozbudowa terminala nie jest planowana.
II Etap obejmuje lata 2017-2026. Jako cel podstawowy przyjęto odprawienie w 2026 roku 320-470 tysięcy pasażerów oraz działania w sferze rozwoju infrastruktury warunkujące dostosowanie jej do potrzeb ruchu lotniczego (m.in. rozbudowa terminala).
III Etap obejmuje natomiast lata 2027-2040. Celem jest odprawienie w 2040 roku 452- 751 tysięcy pasażerów i osiągnięcie punktu równowagi ekonomicznej lub zbliżenie się do niego, umożliwiające osiągnięcie rentowności po roku 2040. W wariancie dynamicznym, osiągnięcie rentowności prognozuje się na 2027 rok.
Autor: Jakub Suszka