ROZMOWA NA 96 FM:WAŻNEZIELONA GÓRA:

Dr Działoszyński: Co pół roku przeprowadzamy ankietę, żeby wiedzieć co jest ważne dla naszych pacjentów

Jak powinna wyglądać relacja pomiędzy personelem medycznym, a pacjentem? Kilka dni temu dyskutowano o tym podczas konferencji, zorganizowanej przez Szpital Uniwersytecki w Zielonej Górze. O oczekiwania dotyczące tej kwestii pytani są także sami zainteresowani, czyli pacjenci. Co pół roku wypełniają oni anonimowe ankiety.

Na co pacjenci przede wszystkim zwracają uwagę? Na pierwszym miejscu są kompetencje i merytoryka personelu. Co jeszcze jest dla nich ważne? O tym mówi dr Marek Działoszyński, prezes Szpitala Uniwersyteckiego w Zielonej Górze.

Jednocześnie mówią o tych emocjach, relacjach. Jeżeli pacjent czuje się zaopiekowany i wie co się z nim dzieje, uzyskuje rzeczowe odpowiedzi, dużo lepiej znosi pobyt w szpitalu. Jest też lepszym partnerem do leczenia. 

Gość Radia Index podkreśla, że szpital jest otwarty na uwagi pacjentów. I cały czas, mając przede wszystkim ich dobro na uwadze, stara się udoskonalać swoje usługi. Nie chodzi tylko o opiekę medyczną w formie dostępu do specjalistów, ale także o sprawy mogłoby się wydawać oczywiste, jak temperatura posiłków.

Często była ona kwestionowana. Dziś mamy posiłki paczkowane, a na oddziałach są urządzenia do ich ewentualnego podgrzania. Pacjent może sam to zrobić. 

„Rozmowa na 96 FM” zawsze o godzinie 9.30, od poniedziałku do piątku.

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00