20 lat skończyło Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii Uniwersytetu Zielonogórskiego. Taki jubileusz nie może oczywiście obyć się bez podsumowań. A jest o czym mówić, bo dzięki centrum w Lubuskiem łączą się dwie pozornie odległe dziedziny – nauka i przemysł.
Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii pełni funkcję pośrednika między naukowcami a osobami zajmującymi się przemysłem. O tym, jak obie sfery ze sobą współpracują, świadczy liczba zrealizowanych działań.
Coraz szerzej zajmujemy się pośredniczeniem w kontaktach pomiędzy naukowcami a przemysłem, co owocuje potem projektami badawczymi i dalszą współpracą. Krótko podsumowując w liczbach, szokiem dla mnie było to, że w ciągu niespełna 9 lat centrum było w stanie obsłużyć około 1700 zleceń badań, które były wykonywane na uniwersytecie właśnie na zlecenie przemysłu. „Kroimy na miarę” tę współpracę. Firma przychodzi, przedstawia nam swój pomysł, my natomiast szukamy do tego ludzi, szukamy naukowców.Agnieszka Kaczmarek-Pawelska, specjalista ds. komercjalizacji, CPTT UZ
Działalność Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii jest również tematem prac dyplomowych. Jedną z nich napisał Maciej Szarowar, uczestnik konferencji. Miał okazję także współpracować z placówką jako ekspert.
Specjalizuję się w bardzo wąskiej branży. Jest to branża farb i lakierów do przemysłu drzewnego. Pomagałem doradzić w pewnych aspektach stricte technicznych, jak można rozwiązywać jakieś problemy. Nie da się produkować drewnianych, pięknych krzeseł czy stołów albo parkietu bez odpowiedniego podkładu badawczego, bez podkładu, jeżeli chodzi o pomiary właściwości fizykochemicznych drewna czy produktów, którym je powlekamy.Maciej Szarowar
Duże doświadczenie związane z centrami transferu technologii ma Kamil Kipiel, ekspert z dziedziny komercjalizacji z Krakowa. Placówkę w Zielonej Górze ocenia jako miejsce, które coraz lepiej się rozwija.
To jest też spowodowane zmianami ustawowymi, które w ostatnich latach zachodziły, ustawą 2.0, która weszła w zeszłym roku w życie. Teraz, nie ukrywam, jest ten etap dostosowania do nowych przepisów. Czekamy też na rozporządzenia wykonawcze. Ale pod kątem budowy ekosystemu innowacji u was na uczelni myślę, że jest całkiem fajnie. Jesteście jedną z topowych uczelni, zwłaszcza jeśli chodzi o spółki zarządzające parkami technologicznymi i ilość jednostek, które zajmują się innowacjami na uczelni. A to plus.Kamil Kipiel
Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii UZ jest regionalnym punktem kontaktowym w projekcie „Europe Enterprise Network”. Zrzesza on i wspiera małych i średnich przedsiębiorców.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.