Studenci z głową pełną pomysłów są na dobrej drodze do zawodowego sukcesu. Czasem potrzeba im wsparcia – czy to finansowego, czy w formie podpowiedzi, jak zacząć swój biznes. Pomocą służą specjaliści zaproszeni na Tydzień Przedsiębiorczości.
Przez najbliższe kilka dni w różnych punktach Uniwersytetu Zielonogórskiego młodzi ludzie usłyszą wskazówki, jak założyć i prowadzić swoją firmę.
Wiadomo, że nie każdy chce pracować na etacie. Niektórzy myślą o tym, by założyć własną firmę. W związku z tym staramy się przybliżyć studentom informacje dotyczące właśnie założenia działalności gospodarczej. Z nami jest punkt informacji o funduszach europejskich oraz program Erasmus+. No i stoisko Biura Karier – na tym stoisku zachęcamy studentów, by w Tygodniu Przedsiębiorczości wzięli udział w warsztatach, szkoleniach i spotkaniach z osobami, które mają własne biznesy i mogą przekazać swoje doświadczenia, jak je poprowadzić, aby przetrwały.Monika Rutkowska, Biuro Karier Uniwersytetu Zielonogórskiego
Na wspomnianych spotkaniach zagości m.in. Filip Czeszyk, który opowie o karierze w branży artystycznej. Do zakładania spółdzielni socjalnych zachęci natomiast Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej.
Wielu młodych ludzi zastanawia się, skąd wziąć pieniądze na własną działalność. Mogą skorzystać na przykład z funduszy europejskich – w formie dotacji lub pożyczki.
Część studentów ma już swoje firmy, często bardzo innowacyjne. Pytają, skąd uzyskać środki na ich rozwój. W tym momencie przede wszystkim są możliwości otrzymania pożyczki na otwarcie czy rozwój firmy. Na otwarcie działalności można uzyskać do ok. 90 tysięcy złotych. Jeśli chodzi o dotacje, jest to zazwyczaj ok. 20 tysięcy. Kwoty są różne, zależy od tego, jaki jest program współfinansowany z funduszu.Marta Rosiak, specjalista ds. funduszy europejskich
Są i tacy, którzy chcą najpierw spędzić część studiów poza Polską lub odbyć zagraniczne praktyki. Wtedy najlepiej zgłosić się do osób odpowiedzialnych za program Erasmus+.
Jeśli chodzi o wyjazd na praktykę – warto się szybko decydować, ponieważ rekrutacja jest ciągła. Trwa do wyczerpania środków, na tę chwilę jeszcze je mamy. Co zrobić na początek? Należy samemu znaleźć firmę, do której chciałoby się aplikować, uzyskać zgodę tej firmy na przyjęcie, a następnie złożyć aplikację on-line i dołączyć wszystkie wymagane dokumenty.Olga Koralewska, Biuro Współpracy z Zagranicą Uniwersytetu Zielonogórskiego
Natomiast rekrutacja na studia jest obecnie zakończona. Terminu kolejnego naboru można się spodziewać na stronie erasmus.zgora.pl.
W ciągu tygodnia punkty informacyjne Biura Karier UZ, programu Erasmus czy funduszy Europejskich znajdziecie na Wydziale Nauk Biologicznych oraz Wydziale Zamiejscowym w Sulechowie. Szczegóły – w programie Tygodnia Przedsiębiorczości na stronie Biura Karier.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.