Europejski Tydzień MŚP stanowi kulminację ogólnoeuropejskiej kampanii, której zadaniem jest informowanie na temat wsparcia dostępnego dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw funkcjonujących na szczeblu europejskim, krajowym, regionalnym i lokalnym oraz promowanie przedsiębiorczości. Chodzi o zachęcenie obywateli, w tym szczególnie młodzieży, by poważnie rozważyli prowadzenie działalności gospodarczej, jako opcji w wyborze kariery zawodowej. Wydarzenie to ma być jednocześnie wyrazem uznania dla przedsiębiorców za ich wkład w dobrobyt, tworzenie miejsc pracy, innowacyjność i konkurencyjność w Europie. Przedsięwzięcie to jest praktyczną realizacją Zasady I Programu “Small Business Act” dla Europy (SBA).
W ramach Tygodnia odbędą się liczne happeningi, imprezy artystyczne, dni otwarte przedsiębiorstw, konkursy, konferencje, targi, wykłady, działania on-line, seminaria oraz warsztaty. Wśród poruszanych tematów znajdzie się szeroka gama zagadnień w tym m.in.: społeczna odpowiedzialność businessu, kształcenie przedsiębiorców, przedsiębiorczość kobiet, umiędzynarodowienie działalności, czy też kwestie prawno-podatkowe. Organizatorami lokalnych wydarzeń są przedsiębiorcy, organizacje pozarządowe, władze krajowe, regionalne oraz samorządy lokalne.
Autor: Źródło: KE