UCZELNIA:ZIELONA GÓRA:

Zielonogórscy studenci pedagogiki sprawdzili, czy nauczyciele z pasją to przyszłość edukacji [WIDEO]

Czy nauczyciele z pasją to przyszłość nauczania? Zwłaszcza tego przedszkolnego i wczesnoszkolnego? A jeśli tak, to jakie pasje nauczycieli mogą mieć najlepszy wpływ na rozwój ich uczniów? Odpowiedzi między innymi na te pytania szukano podczas poniedziałkowej konferencji na Uniwersytecie Zielonogórskim. Organizatorem wydarzenia było KN Kooperacja UZ, zrzeszające właśnie studentów pedagogiki.

I to studentów, dokładniej studentki, zapytaliśmy – czy pasja nauczyciela może mieć wpływ na nauczane przez niego dzieci? Według Wiktorii Klechy z KN Kooperacja UZ – owszem.

 Im więcej pasji, tym lepiej dla dzieci. Bo to oznacza bardzo kreatywnego nauczyciela. 

A w parze z kreatywnością nauczycieli pojawia się też kreatywność u dzieci. Organizatorzy konferencji swoje tezy opierają na badaniach. Przeprowadzili je sami. O szczegółach mówi prof. Iwona Kopaczyńska, jedna z opiekunek KN Kooperacja UZ.

Okazuje się, że w realizacji pasji nie jest najważniejsze zdobywanie umiejętności danego hobby, ale najważniejsze jest zdobywanie umiejętności zarządzania sobą i swoimi emocjami. 

Pasją samą w sobie może być też czytanie. Mówi Wiktoria Mackiewicz z KN Kooperacja UZ.

Bardzo lubię czytać książki, lubię też pisać wiersze i opowiadania. Chciałabym tym zainteresować również dzieci. Tym bardziej dziś, kiedy żyjemy w czasach cyfryzacji. Pamiętajmy, że wciąż jest bardzo dużo ciekawych dzieł dla dzieci. 

Dodajmy, że do wspólnej debaty KN Kooperacja UZ zaprosiło także studentów pedagogiki i animacji z koła naukowego działającego na uniwersytecie w Lublinie.

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00