Już niebawem wiele spraw urzędowych w Zielonej Górze załatwimy z pomocą telefonu komórkowego i internetu. W sierpniu do użytku mieszkańców będzie oddana aplikacja mobilna i sieciowa. To element projektu „Wdrożenie innowacyjnych e-usług o wysokim poziomie dojrzałości”.
Możliwości aplikacji przedstawił prezydent Janusz Kubicki.
Ponadto aplikacje mają służyć dwukierunkowej komunikacji pomiędzy urzędem lub jedną z jego jednostek a mieszkańcami. Dzięki nim mieszkańcy sprawdzą postęp sprawy, którą załatwiają w magistracie. System pomoże również uregulować zobowiązania wobec urzędu, np. opłacanie podatków lokalnych. Zwiększy też bezpieczeństwo, gdyż będzie udostępniał informacje o zagrożeniach.
Aplikacje wykona firma Sygnity z Warszawy. Odpowiada ona za podobne rozwiązania w innych miastach. W 2009 r. dostarczyła oprogramowanie do Strefy Płatnego Parkowania w Gdyni. Dla wrocławskich wodociągów wykonała natomiast system zarządzania infastrukturą techniczną. Szczegóły pracy nad aplikacjami dla zielonogórzan wyjaśnia Sabina Przybylak.
Koszt realizacji zadania to ponad 5 milionów 200 tysięcy złotych.