Z powodu stanu epidemii urząd miasta ograniczył pracę do najważniejszych zadań. Chodzi m.in. o działanie Wydziału Spraw Obywatelskich.
Naczelnik wydziału, Małgorzata Ostrowska, zaleca kontakt telefoniczny lub mailowy. Urzędnicy mogą nas obsłużyć także osobiście, ale po uzgodnieniu terminu.
Generalnie preferowana forma załatwiania spraw w naszym wydziale to platforma ePUAP i droga elektroniczna. Natomiast w przypadku osób, które nie mogą skorzystać z tej formy, jest możliwe załatwienie spraw po uprzednim umówieniu się na spotkanie. Jeżeli na przykład osoba chciałaby złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego czy też odebrać taki dokument, powinna skontaktować się z pracownikiem wydziału i umówić na konkretny dzień i godzinę.
Umówieni interesanci są przyjmowani od poniedziałku do piątku między 8:00 a 14:00. Spraw do obsłużenia jest dużo, ale pracownicy wydziału są przygotowani i zabezpieczeni.
Okres, kiedy nie wykonywaliśmy usług bezpośrednio, był bardzo długi. Osoby, które czekały na załatwienie sprawy, w tej chwili zgłaszają się do nas. Usługi są systematycznie realizowane, więc właściwie mogę powiedzieć, że każdy dzień jest zapełniony zgłoszeniami osób, które tutaj przychodzą. Jesteśmy przygotowani, mamy odpowiednio zabezpieczonych pracowników. Tak, żeby usługa była bezpieczna i dla pracownika, i dla osoby, która przychodzi załatwić u nas sprawę.
Poza wydawaniem dowodów osobistych Wydział Spraw Obywatelskich wydaje akty urodzenia i zgonu, zajmuje się również sprawami meldunkowymi. Szczegółowe informacje, wraz z numerami telefonów, można znaleźć na stronie urzędu miasta.