Czy odcinek 12-kilometrowej ścieżki rowerowej może stanowić problem? Okazuje się, że tak. Po raz kolejny w ostatnich kilku miesiącach w Radiu Index wracamy do tematu ścieżki, która mogłaby połączyć Zatonie z Otyniem. Problem był i jak się okazuje, wciąż pozostaje, a końca nie widać.
Odcinek 12 kilometrów mógłby stworzyć spójny ponad 200-kilometrowy system ścieżek rowerowych łączących Zieloną Górę z Nową Solą. W miniony piątek o tę sprawę pytaliśmy Jacka Milewskiego. Prezydent Nowej Soli na naszej antenie stwierdził, że zainteresowane tym projektem cztery samorządy: (miasto Zielona Góra, miasto Nowa Sól, powiat nowosolski i gmina Otyń) złożyły wniosek o wsparcie projektu do urzędu marszałkowskiego. Milewski dodaje jednak, że zarząd województwa nie chce dać zielonego światła:
Jacka Milewskiego pytamy, co dalej z tym projektem?
Przypomnijmy, kilka miesięcy temu w Radiu Index marszałek Elżbieta Polak pytana o tę inwestycję powiedziała m. in.:(wypowiedź z 25 czerwca 2020 roku)
Po piątkowej rozmowie z Jackiem Milewskim Urząd Marszałkowski skierował do naszej redakcji pismo, w którym czytamy:
Beneficjentem projektu „Kolej na rower” jest Powiat Nowosolski. Pismem do Zarządu Województwa Lubuskiego, z dnia 29 stycznia 2021 r. Pani Starosta Iwona Brzozowska wnioskowała o dodatkowe wsparcie projektu kwotą 8,5 mln. 11 lutego 2021 r. Departament Programów Regionalnych poprosił Beneficjenta o formularz zmian do projektu, który miałby zawierać szczegółowe dane nt. zakresu rzeczowego projektu w kontekście budowy ścieżki rowerowej oraz nowych kosztów. 15 lutego 2021 Pani Starosta potwierdziła gotowość złożenia formularza zmian i oczekuje pisemnego potwierdzenia decyzji Zarządu. Formularz zmian do tej pory nie został dostarczony do departamentu, a więc nie ma podstaw do zwiększania dofinansowania na zadania, o których departament nie ma wiedzy.
Koszt realizacji tej inwestycji to ok. 12 milionów złotych. Do tej sprawy powrócimy.