Cyfryzacja wchodzi pełną parą do Urzędu Miasta. Magistrat chce ułatwić mieszkańcom załatwienie spraw, które wymagały osobistego stawienia się mieć w urzędzie.
Rusza funkcjonowanie dwóch aplikacji mobilnych. Czego będą dotyczyć? O tym Dariusz Lesicki, wiceprezydent „Zielonej Góry”.
Uruchomione zostały dwie aplikacje. Będzie można sprawdzić swoje zaległości podatkowe i zaległości za odpady. Można kwestie podatków od nieruchomości regulować zdalnie.
Dariusz Lesicki w audycji „Prezydent na 96 FM” dodaje, że możliwość sprawdzania zaległości podatkowych to nie jedyne udogodnienie.
Uruchomimy również możliwość skorzystania z dokumentów, które nazywają się “wypis i wyrys z planu miejscowego”. To dokumenty niezbędne przy zakupach nieruchomości, przebudowach, budowach. To pozwoli na zaoszczędzenie czasu.
Miasto chce rozbudować system w taki sposób, aby jak najwięcej spraw można było załatwić poza urzędem. W następnej kolejności – jak dodał Dariusz Lesicki – jest proces konsultacji społecznych, które w przyszłości mają się odbywać drogą elektronicznej.
eUrząd znajdziemy w Internecie pod adresem mojemiasto.um.zielona-gora.pl .