Zielonogórzanie głodni nie tylko burgerów, ale i kolorów w mieście wzięli udział w akcji „Zazieleń Zieloną”. Ich zaangażowanie przyniosło efekty. W dwóch lokalizacjach staną ogromne donice od firmy nuno’ni, pomalowane podczas Food Truck Fest.
Przypomnijmy, że akcja składała się z dwóch etapów. Najpierw mieszkańcy sami typowali, gdzie mogłyby się pojawić donice. Później wskazywali te miejsca, które uznali za najbardziej atrakcyjne. Do konkursu wybrano m.in. Park Tysiąclecia, Centrum Przyrodnicze i Zespół Szkół Budowlanych. Bezkonkurencyjna okazała się właśnie „Budowlanka”, która zebrała 213 głosów. Drugie miejsce zajęło centrum handlowe Focus Mall z 19 głosami.
Donice ozdabiali tatuażyści ze studia Viking oraz Jakub Bitka z fundacji Bezpieczne Miasto. Na naczyniach możemy zobaczyć np. znaną z filmów i komiksów postać Batmana, ale powiązaną również z Food Truck Fest.
Maciej Albinowski, dyrektor kreatywny marki nuno’ni
Donice to oczywiście nie wszystko, ponieważ wypełnią się one zielenią. W jej doborze nuno’ni również liczy na inwencję uczniów szkoły i mieszkańców.
Maciej Albinowski
Najważniejszym celem akcji było zaktywizowanie zielonogórzan, przekazanie im odpowiedzialności za wygląd miasta. Ogromnym sukcesem jest to, że udało nam się zaangażować ludzi do dbania o własne podwórko. Zespół Szkół Budowlanych pokazał, że pomimo wakacji znalazły się osoby, które wsparły inicjatywę – gratulował uczniom Maciej Albinowski.
Nuno’ni zamierza organizować kolejne tego typu działania z pożytkiem dla zielonogórzan.