Rozpoczęły się testy gimnazjalne. Do egzaminu na koniec nauki w szkole przystąpiło ponad 6 tysięcy młodych Lubuszan. Mają już za sobą test z historii i wiedzy o społeczeństwie oraz języka polskiego. Przed nimi przedmioty ścisłe, przyrodnicze i języki obce.
Co myślą o dotychczasowej części egzaminu i gdzie chcieliby pójść po gimnazjum uczniowie z Zielonej Góry?
– Egzamin nie był trudny. Teksty były dobrze sformułowane.
– Myślę, że historia mogła mi pójść dobrze, trochę gorzej z charakterystyką. Ale wierzę, że poszło dobrze.
Tegoroczni absolwenci gimnazjów są jednym z ostatnich roczników, który pisze egzamin gimnazjalny. W roku 2019 zastąpią go testy po ósmej klasie podstawówki. Co to oznacza dla młodych ludzi?
Reforma edukacji zmienia tylko tyle, że gimnazja są aktualnie wygaszane. Ale egzamin na zakończenie szkoły podstawowej również będzie wyzwaniem. Wprawdzie nie będzie on rozbudowany tak jak egzamin gimnazjalny (przynajmniej w tym okresie przejściowym), ale uczniowie również będą zdawać język polski, matematykę i język obcy. A za trzy lata – także jeden przedmiot do wyboru. Są pewne różnice, ale idea pozostaje taka sama: zakończyć ten etap edukacji jakimś solidnym sprawdzeniem wiedzy.Joanna Marciniak, koordynator egzaminu gimnazjalnego w Gimnazjum nr 6 w Zielonej Górze
Na teście z historii zadania dotyczyły m.in. starożytnej Grecji i Rzymu i demokracji szlacheckiej w Polsce. Na języku polskim uczniowie pisali zaś charakterystykę.
Trzymamy kciuki za powodzenie kolejnych egzaminów. Uczniowie poznają ich wyniki 15 czerwca.