Budowa systemu niskoemisyjnego transportu publicznego w Zielonej Górze powoli zmierza do końca. W zajezdni MZK przy ulicy Chemicznej, pod wiatą garażowa, działa już część ładowarek do elektrycznych autobusów. Urządzenia służą do wolnego ładowania w nocy.
Zajezdnia to nie jedyne miejsce, gdzie znajdziemy ładowarki – przypomina Barbara Langner, dyrektor MZK w Zielonej Górze.
W nocy autobusy ładują się wolno tutaj, na zajezdni, natomiast na pętli na Wyspiańskiego jest tzw. szybkie ładowanie. Tam są trzy stanowiska – autobusy są doładowywane dużym prądem tak, żeby mogły wykonać całe zadanie, nie wyjeżdżając z zajezdni.Barbara Langner
Zarówno szybkie, jak i wolne ładowania są tak samo ważne podczas użytkowania autobusów. Mają wpływ na pracę ich akumulatorów.
To szybkie ładowanie nie dopuszcza do tego, że wszystkie cele w akumulatorach równomiernie się uzupełniają. Natomiast wolne ładowanie powoduje, że odbywa się tzw. balans akumulatorów. Więc do prawidłowej eksploatacji autobusów tego typu jest potrzebne jedno i drugie ładowanie.Barbara Langner
Wszystkich stanowisk do wolnego ładowania autobusów w zajezdni będzie 50.