Remont linii nr 358, czyli odcinka łączącego Czerwieńsk i Zbąszynek, rozpoczął się na początku 2020 roku. Od tego czasu podróżujący, m.in. do Poznania czy Warszawy muszą najpierw część trasy pokonać autobusem, a dopiero później wsiąść do pociągu. Termin końca prac został po raz kolejny zmieniony.
Obecnym wykonawcą prac na remontowanym odcinku jest firma Alusta S.A., z którą PKP PLK jest w ciągłym kontakcie, ponieważ zakres robót został zwiększony. Po wznowieniu remontu ukazały się wady po poprzednim wykonawcy, z którym umowa została rozwiązana w lutym 2022 roku. Z tego powodu zmienił się także termin zakończenia prac. Więcej na ten temat mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Jednak prace remontowe linii nr 358 sukcesywnie postępują. Wykonywane są roboty torowe, prace przy obiektach inżynieryjnych, sieci trakcyjnej i systemie sterowania ruchem kolejowym. A co do tej pory udało się zakończyć obecnemu wykonawcy?
Przebudowano też niektóre platformy, które są na bieżąco wyposażane, np. w nowe oświetlenie czy elementy mające ułatwić podróżowanie. Do wykonania zostało jeszcze, m.in. odtworzenie nawierzchni torowej w okolicy Czerwieńska i Zbąszynka.