„Szkoła Ćwiczeń” to nazwa projektu, w którym bierze udział Zielona Góra. Do udziału w nim została wytypowana Szkoła Podstawowa nr 18. Z inicjatywą, by placówka dołączyła do inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej, wyszła Wioleta Haręźlak, dyrektor Departamentu Edukacji i Spraw Społecznych Urzędu Miasta.
– Nasza szkoła od wielu lat osiągała bardzo dobre wyniki w egzaminach zewnętrznych, jesteśmy też bardzo dużą szkołą – mówi o podstawówce jej dyrektor, Andrzej Brychcy.
Nawet odległość od uniwersytetu sprzyja temu, żeby w naszej szkole mogli doskonalić swój warsztat pracy również przyszli nauczyciele, czyli studenci. Z każdego województwa mogły startować wszystkie szkoły, jednak wybór na każde województwo był tylko w ilości dwóch szkół. Nasza szkoła w „pierwszym rzucie” zajęła pierwsze miejsce. Otrzymaliśmy dofinansowanie w kwocie milion 200 tysięcy złotych. Z tych pieniędzy możemy doposażyć cztery pracownie: informatyczną, matematyczną, biologiczną oraz językową.Andrzej Brychcy, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 18 w Zielonej Górze
Dofinansowanie z projektu „Szkoła Ćwiczeń” jest przeznaczone również dla nauczycieli, na ich doskonalenie zawodowe. Projekt obejmuje patronatem 5 placówek, m.in. Szkołę Podstawową nr 1, Zespół Edukacyjny nr 8 i Zespół Szkół Specjalnych nr 1.
Zostaliśmy zaproszeni do grona partnerów jako grono nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Nauczyciele z naszej szkoły uczestniczą w zajęciach zaproponowanych przez organizatora. Są to zajęcia, dzięki którym pracownicy, panie i panowie, poszerzą swoje kompetencje. Będą mogli te umiejętności przenieść na grunt współpracy z uczniami, a także przekazać zdobyte doświadczenie koleżankom i kolegom.Władysław Kondras, dyrektor Zespołu Edukacyjnego nr 8 w Zielonej Górze
W „Szkołę Ćwiczeń” jest zaangażowany również Uniwersytet Zielonogórski. Będą w nim mogli uczestniczyć studenci kierunków pedagogicznych.
Kandydaci do zawodu nauczycielskiego będą włączani w te działania, które odnoszą się do „Szkoły Ćwiczeń”, chociażby w obrębie uczestniczenia w tych wszystkich przedsięwzięciach, które UZ zaplanował. Staramy się wspierać ten projekt w obrębie różnych form. Pierwsza forma to wykłady problemowe, druga – warsztaty, czyli styk teorii i praktyki. I trzecia forma to seminaria naukowo-badawcze.dr hab. Mirosław Kowalski, dyrektor Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Zielonogórskiego
Ogółem w projekcie chodzi o to, żeby szkoły były bardziej nowoczesne. Mają np. wykorzystywać nowe metody nauczania, takie jak edukacja przy pomocy tablic interaktywnych i tabletów.
Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Czytaj dalejAKCEPTUJĘ
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.