Odpowiedzialny wybór to również wpływ procesu produkcji na środowisko naturalne i tym samym ilość zasobów naturalnych dla kolejnych pokoleń. Tesco i Unilever przykładają szczególną wagę do generowania możliwie najmniejszego śladu środowiskowego realizując koncepcję zrównoważonego rozwoju, gdzie mniejszy wpływ na środowisko to większe możliwości i lepsza przyszłość.
Akcja odbywająca się już po raz drugi pod hasłem „Lepsza przyszłość zaczyna się w domu”, będzie prowadzona w prowadzona w hipermarkecie przy ulicy Energetyków w Zielonej Górze, do 16 stycznia 2013 r. Produkty mogące być elementem zdrowej diety i tworzone z myślą o środowisku naturalnym zostaną specjalnie oznaczone. Dla wszystkich dbających szczególnie o stan portfela dużą niespodzianką będą promocyjne ceny. Wśród towarów włączonych w akcję znajdą się: szampony i odżywki – ich opakowania są lżejsze, bo do produkcji użyto o 10% plastiku mniej niż standardowo; margaryny, które nie zawierają tłuszczów trans (podwyższających poziom cholesterolu we krwi).
Brak wiedzy i świadomości polskich konsumentów na temat prawidłowego i zdrowego żywienia to najczęstsza przyczyna nieświadomego oraz nadmiernego spożycia niekorzystnych dla zdrowia składników odżywczych tj. tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych trans, soli oraz cukru dodanego, które znacznie zwiększają ryzyko zachorowalności na choroby cywilizacyjne. Informacji o tym, co spożywamy szukamy przede wszystkim na etykietach kupowanych produktów spożywczych.
Autor: Paweł Hekman