Zmiany nazw ulic na podstawie tzw. ustawy dekomunizacyjnej lub późniejszych decyzji wojewodów ponownie dają o sobie znać. Urząd Miasta Zielona Góra poinformował, jakie obowiązki mają mieszkańcy i przedsiębiorcy w związku z nowymi nazwami.
Przypomnijmy, że w Zielonej Górze zgodnie z zarządzeniami zastępczymi wojewody zmieniły się nazwy czterech ulic:
- Armii Ludowej – na Władysława Jagiełły,
- II Armii – na Ofiar komunizmu,
- ulicę 22 Lipca w Przylepie przemianowano na Solidarności,
- ulica 9 Maja, także w Przylepie, zmieniła nazwę na 8 Maja.
Mieszkańcy tych ulic muszą zgłosić zmianę adresu w urzędzie skarbowym i Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Można to zrobić kolejno poprzez zgłoszenie aktualizacyjne ZAP-3 oraz wniosek o zmianę danych WZD-01.
Zielonogórzanie ponoszą też koszty wykonania tabliczek lub napisów z nowymi nazwami ulic, jeżeli są właścicielami nieruchomości.
Nie trzeba za to wymieniać dowodu osobistego i prawa jazdy. Dokumenty tracą ważność zgodnie ze wskazaną w nich datą. Podobnie z urzędu zostaną załatwione sprawy meldunkowe, zmiany w ewidencji gruntów i budynków i deklaracje w sprawie gospodarowania odpadami.
Przedsiębiorcy mają zaś obowiązek złożyć wniosek o zmianę wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Na własny koszt wymieniają pieczątki, wizytówki czy również szyldy i banery reklamowe.
Szczegółowy komunikat Urzędu Miasta – dostępny poniżej.