Początkowo wyłączona z ruchu będzie nitka północna, a dokładniej odcinek od ronda Przylep do skrzyżowania Stefana Batorego. Szczegóły najlepiej widać na poniższej grafice:
Przypomnijmy, koszt niespełna 30-milonowej inwestycji, zostanie w większości sfinansowany z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. A co dokładnie będzie przebudowywane? Odcinek Trasy Północnej o długości 5,6 km. Prace wystartują przed rondem Batorego i pobiegną do skrzyżowania z ul. Kostrzyńską. Pojawi się również dodatkowe rondo na wysokości ADB.
Co dokładnie ma dać remont Trasy Północnej zielonogórskim kierowcom? O tym Karol Jankowski, prezes zarządu przedsiębiorstwa drogowego Kontrakt sp.z.o.o w Krośnie Odrzańskim, które jest wykonawcą projektu:
Karol Jankowski – prezes zarządu przedsiębiorstwa drogowego Konrakt sp.z.o.o w Krośnie Odrzańskim
Janusz Kubicki, Prezydent Zielonej Góry uspokaja – remont ma być prostszy niż przebudowa ronda PCK:
Prezydent Miasta Zielona Góra Janusz Kubicki
Autor: Paweł Hekman