Jak nie dać się nabrać na triki handlowców? O tym Ewa Mazurkiewicz z Inspekcji Handlowej w Zielonej Górze. – Radziłabym zwrócić uwagę, czy rzeczywiście są to faktyczne promocje. Czy przypadkiem w sklepie nie są te same towary w niższej cenie. Radziłabym się przy tym nie sugerować wielkością opakowania, bo często w dużych opakowaniach znajduje się mniej produktu niż tego oczekujemy – zdradza przedstawicielka Inspekcji Handlowej.
Czasami nawet najbardziej wytężona czujność nie pomoże. Ale nawet wtedy konsument nie jest bezbronny. – Jeżeli zakupiona żywność okaże się nieświeża, to pamiętajmy, że mamy prawo do reklamacji. Składamy ją tylko i wyłącznie u sprzedawcy. Żywność paczkowaną można reklamować w terminie trzech dni od otwarcia. Produkty sprzedawane luzem możemy reklamować przez trzy dni od zakupu. Warto zachować paragon – tłumaczy Ewa Mazurkiewicz.
Co przedstawiciele UOKiK znaleźli w polskich sklepach? Czekolada przeterminowana o ponad 200 dni, gotowe ciasto ze sklepu z zakalcem, spleśniałe bakalie. Wszystkie te produkty mogą zepsuć wielkanocne przygotowania niejednej pani domu.
Autor: Karol Tokarczyk