Wiemy już, jaki plakat posłuży jako tło afisza promującego Winobranie. To projekt autorstwa Magdaleny Wosik z Wrocławia. Wyboru najlepszych prac dokonano w Galerii Pro Arte. Nie obyło się jednak bez kontrowersji.
Zwycięski plakat przedstawia dwie nagie postacie na fioletowym tle. Ich okolice intymne są zasłonięte kiśćmi winogron. To jeden z powodów, dla którego wielu zielonogórzan uważa plakat za zbyt śmiały. Takie opinie znajdziemy na stronach lokalnych mediów i m.in. na Facebooku organizatora konkursu.
Są też jednak głosy, które odnoszą się do symboliki plakatu. Część mieszkańców twierdzi, że plakat wpisuje się idealnie w postrzeganie postaci Bachusa – boga wina, płodności i obfitości. Także kolorystyka, w której dominuje fiolet i zieleń, może kojarzyć się z barwą wina.
Pozostałe nagrody w konkursie – dwa wyróżnienia – otrzymali Marcelina Rydelek, absolwentka katowickiej ASP i Grzegorz Myćka, doktorant Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Nagrodzone projekty możecie zobaczyć poniżej.