54 godziny wystarczą, by wymyślić coś praktycznego i pożytecznego dla ludzi. To ważne szczególnie teraz, gdy zmagamy się z koronawirusem. Rozwiązaniom, które mają nam ułatwić życie w trakcie epidemii, był poświęcony Startup Weekend.
To wydarzenie, podczas którego rodzą się pomysły na nowe produkty i usługi. W jego wirtualnej odsłonie uczestnicy stworzyli i nadesłali 16 projektów.
Jurorzy wyłonili 3 pomysły, które przeszły do finału konkursu. To m.in. aplikacja Therapify do internetowej rezerwacji wizyty u psychoterapeuty.
Pozostałe dwa wyróżnione projekty to platforma „Eksperci vs kryzys” – doradztwo biznesowe dla firm w kryzysie i Auto-Steril – narzędzie do zautomatyzowanej dezynfekcji powierzchni wielokrotnego użytku.
Polska edycja Startup Weekend była jednym z sześćdziesięciu konkursów na całym świecie. Do międzynarodowego finału przejdzie 20 najlepszych projektów. Wtedy pomysły będą ulepszane i rozwijane pod okiem ekspertów. Już teraz polscy organizatorzy konkursu doradzają, w jaki sposób można je wprowadzić na rynek. Dostępne są np. dofinansowania ze środków na walkę z COVID-19.