Trzy lata temu Miejski Zakład Komunikacji i władze miasta zapowiedziały zmiany w transporcie autobusowym. Zielona Góra zaczęła inwestować w ekologiczną komunikację miejską. Projekt objął wymianę autobusów ze spalinowych na elektryczne i modernizację infrastruktury. Powstała też nowa zajezdnia i pętle autobusowe. Teraz MZK podsumowuje realizację projektu i przedstawia jego efekty.
Dane w liczbach przedstawił Robert Karwacki, zastępca dyrektora ds. technicznych MZK.
Ważną częścią inwestycji była również przebudowa wiaduktu na ulicy Batorego i zadaszenie dworca PKP w taki sposób, by był połączony z Centrum Przesiadkowym.
Prezydent Janusz Kubicki podkreślił, że system transportu elektrycznego jest składa się z wielu, równie ważnych elementów.
Projekt modernizacji transportu publicznego w Zielonej Górze kosztował ponad 250 milionów złotych. Ponad 160 milionów z tej sumy pochodziło z dofinansowania z Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”.
Przed MZK kolejne zmiany, ponieważ zakład planuje zakupić kolejne 12 autobusów elektrycznych i wybudować pętlę na osiedlu Mazurskim. Poza tym MZK będzie przekształcone w spółkę.