Zakład Ubezpieczeń Społecznych zmienia po części system pracy, a dokładniej stosy druków, dokumentów i listów. Od tego roku zamierza uprościć język, aby nie był on czysto urzędowym i niezrozumiałym dla petentów.
Jak wynika z informacji nadesłanej z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych istniał duży problem ze zrozumieniem wielu dokumentów – Większość z nas, czytając urzędowy dokument ma problem ze zrozumieniem jego treści. Wszystko przez urzędową terminologię i skomplikowany styl. Zakład Ubezpieczeń Społecznych postanowił to zmienić i uprościć język. Także formularze będą prostsze, będą miały mniej stron i rubryk. – informuje Agata Muchowska regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa lubuskiego.
Według zmian i panujących nowych zasad pisma będą zawierały krótkie i proste zdania, przepisy będą pisane w zrozumiały sposób, a wnioski już teraz z ilości około 60 zmniejszyły się do 40 z mniejszą ilością rubryk do wypełnienia.