Zadania przygotowane przez Centralną Komisję Egzaminacyjną mogą być oparte na tekstach ikonicznych, o czym mówiliśmy w ostatnim odcinku, ale także literackich i językowych. Jak możemy przeczytać w informatorze mają umożliwić uczniom zaprezentowanie poziomu dojrzałości intelektualnej, orientacji w problemach kultury, literatury i języka, a także wykazanie się sprawnością językowo-komunikacyjną oraz rozumieniem tekstu stanowiącego inspirację do wypowiedzi.
Zapraszam do odsłuchania piątego odcinka, w którym Katarzyna Harmak, nauczycielka języka polskiego z Zespołu Szkół Budowlanych w Zielonej Górze, opowiedziała, jak postępować z zadaniami opartymi na tekstach językowych i literackich:
Audycja Hura Matura cz.1 31.10.2015
Audycja Hura Matura cz.2 31.10.2015
Audycja Hura Matura cz.3 31.10.2015
Zadanie konkursowe na ten tydzień:
Popraw błędy. Jeśli potrafisz, nazwij je.
1) Zawsze lubiała się chwalić przed koleżankami.
2) Dzisiaj mamy tą samą zupę, co wczoraj.
3) Na dzień dzisiejszy wykonaliśmy sporo pracy.
4) Dzieci starannie przerysowywują tabelkę z podręcznika.
5) Skąd masz taki ładny swetr?
6) Napiszcie to w cudzysłowiu.
7) Nogi piłkarzy są ciężkie jak z waty.
8) Piotrek miał niezwykle żywą osobistość.
9) Proszę panią, która godzina?
10) Nie należy wierzyć osobom, którzy zajmują wysokie stanowiska.
Nagrodą jest makijaż studniówkowy ufundowany przez STUDIO URODY ALEKSA Aleksandry Dydak: http://www.studiourodyaleksa.cba.pl/
Kontakt:
https://www.facebook.com/huramatura
huramatura.radioindex@gmail.com
Autor: Małgorzata Bugaj