Czas wakacyjnych podróży, także zagranicznych, dobiegł końca, ale komunikowanie się wciąż jest niezbędne, aby móc porozumieć się. Obecnie nie trzeba nikogo przekonywać do nauki języków obcych. Wiemy, jak dobrze jest znać choć jeden język oprócz ojczystego. Niektórzy mają jednak w sobie językową blokadę i jak ją pokonać oraz w jaki sposób opanować obcą mowę w krótkim czasie, podpowie jedyne czasopismo, redagowane po polsku „Języki Obce w Szkole”.
Zawartość treści może zainteresować nauczycieli wszystkich języków nauczanych w polskich szkołach. Kwartalnik ten ma dość długą tradycję, gdyż istnieje od 1957 roku, dzięki wydawaniu przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji. Autorzy artykułów zamieszczanych w tym periodyku promują językową edukację w ramach formalnych, pozaformalnych i nieformalnych systemów kształcenia. Przedmiotem ich troski są zagadnienia glottodydaktyczne, tendencje i metody nauczania języków obcych oraz propozycje materiałów dydaktycznych.
Numer drugi w tym roku zapoznaje czytelników z zagadnieniem mediacji językowej, w której możemy tkwić stale ponieważ trudności w porozumiewaniu się występują także w używanym języku. Poznamy także realia naszej językowej edukacji „pandemicznej”. Prezes Fundacji dla Edukacji Polis – Małgorzata Małyska prezentuje w swoim tekście, jak efektywnie rozwijać sprawności językowe dzieci wykorzystując teksty literackie?
Z prezentowanego czasopisma można skorzystać w Czytelni Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Zielonej Górze, do której serdecznie zapraszamy…
Jadwiga Matuszczak
News pedagogiczny. Mówi Jadwiga Matuszczak.
Aktualności z Biblioteki sprawdzajcie na stronie https://www.pbw.zgora.pl/pbw/.