W najwyższej klasie rozgrywkowej wszystkie ekipy otrzymały prawa do startów. Jednym z nich jest rzeszowska Stal, która ostatecznie będzie ścigać się w Ekstralidze. Połowa klubów uzyskała licencje warunkowe. Podobnie sytuacja kształtuje się w pierwszej lidze. Ostrów Wlkp. oraz Bydgoszcz mają „warunek”, a Gniezno „nadzór” – ze względu na wdrożony plan naprawczy na najbliższe lata.
Najgorzej sprawy wyglądają w najsłabszej, drugiej lidze. Przypomnijmy, że na głębokim zapleczu „wylądowały” też teamy z Częstochowy i Gdańska, po fatalnym finansowo sezonie. I właśnie tym ośrodkom, tak jak kilku innym licencji nie przyznano w ogóle. Nie oznacza to jednak definitywnych decyzji. Poszkodowani mogą odwołać się do instancji, jaką jest prezydium Polskiego Związku Motorowego, które będzie obradować w najbliższy piątek. A w przeciągu grudnia powinny być znane podziały na poszczególne ligi.
Wykaz licencji:
Ekstraliga:
Apator Toruń – nr 1/E/2015
Unia Tarnów – nr 2/E/2015
Falubaz Z. G. – nr 3/E/2015
Unia Leszno – nr 4/E/2015
Sparta Wrocław – licencja warunkowa
Stal Gorzów – licencja warunkowa
GKM Grudziądz – licencja warunkowa
Stal Rzeszów – licencja warunkowa
Pierwsza Liga:
Orzeł Łódź – nr 1/I/2015
Lokomotiw Daugavpils – nr 2/I/2015
ROW Rybnik – nr 3/I/2015
Polonia Bydgoszcz – licencja warunkowa
Ostrovia Ostrów Wlkp. – licencja warunkowa
Start Gniezno – licencja nadzorowana
Druga Liga:
KSM Krosno – nr 1/II/2015
Wanda Kraków – licencja warunkowa
Kolejarz Opole – odmowa
Victoria Piła – odmowa
Kolejarz Rawicz – odmowa
KMŻ Lublin – odmowa
Włókniarz Częstochowa – odmowa
Wybrzeże Gdańsk – odmowa
Autor: Marcin Pakulski