Zmiany w systemie edukacji w Polsce znowu nastąpiły. Gimnazja zniknęły, ale czy na pewno to dobre rozwiązanie? Do szkoły trzeba chodzić. Dawno przetarło się stwierdzenie, że w szkole jest fajnie. Z czego to wynika? Każdy próbuje winić kogoś innego – zły jest nauczyciel lub zły uczeń. Wiele czynników składa się na walory dobrej edukacji i tego, aby uczniowie mieli ochotę uczęszczać na zajęcia.
W rozmowie z nauczycielką szkoły podstawowej dowiadujemy się między innymi praktycznych informacji dotyczących zorganizowania zajęć, a także tego, jak wygląda zaangażowanie uczniów w projekty proponowane przez szkołę.
W tej rozmowie możemy dowiedzieć się czy według uczniów w szkołach panuje faworyzacja, oraz czy jest to odczuwalne w dzisiejszym systemie edukacji.
W rozmowie z Martą Dalecką, osobą mającą kontakt z dziećmi podczas zajęć wychowania fizycznego, dowiedzieliśmy się m.in. jakie zajęcia sportowe cieszą się największym zainteresowaniem, a także w jaki sposób państwo wspiera uboższą młodzież pod kątem sportu.
Z rozmowy z uczniem III Liceum Ogólnokształcącego w Zielonej Górze dowiadujemy się między innymi, jak młodzież postrzega kwestie kształcenia oraz kwestie faworyzacji pośród uczniów.
W przedmiotowej sprawie stanowisko zabrał także dr Dariusz Fabisz, który nie ukrywa, że wielu z nauczycieli znalazło się w szkołach przez pomyłkę i nie do końca potrafią przekazać wiedzę dzieciom. Ustosunkował także swoje zdanie na temat zmiany systemu edukacji, czyli klas 1-8.
Materiał przygotowali studenci Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Zielonogórskim: Sandra Siwak, Oliwia Tatur, Katarzyna Matczak, Piotr Michalczyk, Patryk Wiśniewski.