LUBUSKIE:UCZELNIA:

VII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Szkoła i nauczyciel. Indywidualizm a wspólnotowość w edukacji”

W Łagowie trwa VII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Szkoła i nauczyciel. Indywidualizm a wspólnotowość w edukacji”. Spotkało się tam kilkudziesięciu specjalistów z zakresu pedagogiki z ośmiu polskich uczelni.

– Podczas tych konferencji zwracamy uwagę na nierozerwalność pracy szkoły z pracą nauczyciela. Nie bez przyczyny skupiamy się na dwóch kategoriach – indywidualizmie i wspólnotowości. Są one jednymi z najważniejszych w debacie o szkole – mówi prof. Inetta Nowosad, kierownik Zakładu Pedagogiki Szkolnej Uniwersytetu Zielonogórskiego.

Znaczenie wspólnoty boleśnie odczuwamy właśnie dzisiaj. Rozpaczy i traumy osób doświadczających skutków powodzi. Nasza społeczność wpisuje się w ten apel. Organizujemy warsztat przygotowujący pracowników, pedagogów i psychologów do pomocy dzieciom z traumą powodziową. To jeszcze przed nami.

– W Polsce debata o szkole, nauczycielu, edukacji, zawsze jest trudna. Ja przyjechałam, żeby podzielić się tezą o tym, dlaczego polska wspólnota jest podzielona na pół – mówi prof. Mirosława Nowak-Dziemianowicz z Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej.

Przedstawiłam tezę o tym, że grzechem pierworodnym naszej wspólnoty jest zapomnienie o naszej tradycji Słowian. My budujemy naszą polską tożsamość na kłamstwie. Udajemy, że zaczęło się wszystko od Mieszka. Nie, zaczęło się wcześniej.

Wśród poruszanych tematów znalazły się też między innymi: dziecko i nauczyciel w sytuacjach trudnych, szkoła w procesie przygotowania uczniów do funkcjonowania na współczesnym rynku pracy czy autonomia nauczycieli.

Zobacz więcej
Back to top button
0:00
0:00