W Łagowie trwa VII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Szkoła i nauczyciel. Indywidualizm a wspólnotowość w edukacji”. Spotkało się tam kilkudziesięciu specjalistów z zakresu pedagogiki z ośmiu polskich uczelni.
– Podczas tych konferencji zwracamy uwagę na nierozerwalność pracy szkoły z pracą nauczyciela. Nie bez przyczyny skupiamy się na dwóch kategoriach – indywidualizmie i wspólnotowości. Są one jednymi z najważniejszych w debacie o szkole – mówi prof. Inetta Nowosad, kierownik Zakładu Pedagogiki Szkolnej Uniwersytetu Zielonogórskiego.
– W Polsce debata o szkole, nauczycielu, edukacji, zawsze jest trudna. Ja przyjechałam, żeby podzielić się tezą o tym, dlaczego polska wspólnota jest podzielona na pół – mówi prof. Mirosława Nowak-Dziemianowicz z Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej.
Wśród poruszanych tematów znalazły się też między innymi: dziecko i nauczyciel w sytuacjach trudnych, szkoła w procesie przygotowania uczniów do funkcjonowania na współczesnym rynku pracy czy autonomia nauczycieli.