Wydawana jest od października do czerwca w cyklu miesięcznym. “UZetkę” znajdziesz zawsze na początku miesiąca na uczelnianych korytarzach i w wielu innych miejscach, do których docieramy. “UZetka” jest bezpłatna.
Pierwszy numer został wydany w listopadzie 2002 r. i miał pełno byków 😉 Nie jesteśmy idealni i nigdy nie chcieliśmy być! Każdy miesiąc pracy nad gazetą to nauka czegoś nowego, a także problemy albo pytania, z którymi wcześniej nigdy się nie spotkaliśmy. Każdy numer to wyzwanie, walka z czasem, praca do późnej nocy. Niekończące się poprawki, poszukiwanie właściwych zdjęć, obmyślanie tytułów. Wieczne wątpliwości i żal, że nie wszystkie Wasze materiały da się pomieścić. A potem wielka pewność: jest dobrze, udało się. I już trzeba myśleć o kolejnym wydaniu – nulla dies sine linea…
Gazeta ciągle się rozwija. W czasie pierwszych lat wydawania “UZetki” miała ona duży format, A3, ale na prośbę studentów pismo zmniejszyło swój format, a jednocześnie zgrubło: zamiast 16 stron A3 zaczęliśmy wydawać 32 strony A4. Podobno jest poręczniej na wykładach…
Tworzą ją studenci i pracownicy UZ. A właściwie nie tylko – uczniowie szkół ponadgimnazjalnych także podsyłają nam swoje teksty – nierzadko są one publikowane na łamach “UZetki”.
Nie wypłaca honorariów. Studenci nie otrzymują wynagrodzenia za pracę w “UZetce”. Ale i redakcja nie pobiera żadnej opłaty za szkolenia i warsztaty, które organizuje dla studentów.
Jest odskocznią do innych mediów. Beata Walocha pracuje w “Gazecie Wyborczej”. Krzysztof Tomicz, Kamil Kwaśniak, Jan Walczak znaleźli bez kłopotu zatrudnienie w “Gazecie Lubuskiej”. Martyna Basaj jest reporterką Polskiego Radia. Adam Wołyński pracuje w TVN24. Marek Pakoński – w ESCE Rock. Paweł Ptaszyński – w Radiu PLUS. Wymieniać można długo. Współpraca z “UZetką” to mocny wpis do Twojego CV. Wrota do kariery.
Jest jak Twój drugi kierunek studiów. Studenci, którzy współpracują z “UZetką” mogą czasem odnosić wrażenie, że studiują na drugim kierunku. Tylko że u nas nie ma ocen. Są rozmowy, komentarze, zebrania. Wspólna praca. Ale nauka, którą zdobywacie w redakcji, rzeczywiście może trochę przypominać program, który realizowalibyście na studiach dziennikarskich. Jest redagowanie, edycja i korekta tekstów, jest przygotowanie infografik czy obróbka zdjęć reporterskich, są długie rozmowy o etyce dziennikarskiej, bywają dyskusje o sprawach językowych, polecamy sobie lektury związane z dziennikarstwem, uczymy się wypowiadać w różnych gatunkach dziennnikarskich…
Termin nadsyłania tekstów to 20 dzień każdego miesiąca. Każdy z Was może przesłać swój artykuł do “UZetki”. Najciekawsze teksty publikujemy i zawsze możecie liczyć na informację zwrotną dotyczącą nadesłanych materiałów. Czasem wystarczy coś skrócić, coś poprawić, dodać dobre śródtytuły i tekst prezentuje się zupełnie inaczej. Ale czasami zniechęca Was informacja o tym, że tekst musicie poprawiać… Nasza rada: to właśnie w “UZetce” nieoceniona jest energia do pracy z tekstem, bo później w dużych mediach nikt nie będzie miał dla Was tyle cierpliwości i wyrozumiałości, z jakimi spotkacie się w gazecie studenckiej.
Dziennikarze “UZetki” to megafajni ludzie! Współpraca z ludźmi, którzy mają podobne pasje, to bardzo przyjemna strona pracy w “UZetce”. Niejedna para połączyła się właśnie dzięki pracy w redakcji! Małżeństwa także mamy w swojej historii. O tym, że przyjaźnie zawarte w czasie “przygody” z gazetą studencką pozostają na całe życie, nie trzeba chyba wspominać.
Czekamy na Ciebie. Jeśli czytając ten tekst pomyślałeś/pomyślałaś, że jest skierowany do Ciebie, nie wahaj się, napisz do nas maila na adres rekrutacja@uzetka.pl.
► dziennikarzem – przygotowujesz ciekawe materiały dotyczące
studentów, życia uczelni i miasta, sportu, kultury
► autorem szeroko rozumianej publicystyki – możesz zostać recenzentem filmów, muzyki, książek, pisać felietony czy reportaże
► fotoreporterem – Twoja dziennikarska akredytacja otwiera Ci drzwi we wszystkie interesujące miejsca, w których warto pojawić się z aparatem
► szefem działu – znakomita możliwość nauki pracy z ludźmi, zarządzania zespołem, kreowania linii pisma
► współpracownikiem ds. reklamy i promocji – stwórz ciekawą kampanię, wzmocnij markę “UZetki” w regionie
Autor: kr