Powstanie drugi odcinek Trasy Aglomeracyjnej w Zielonej Górze. Miasto pozyskało na ten cel 65 milionów złotych. Fundusze pochodzą z rządowego programu Polski Ład. Sam zaś koszt budowy kolejnego odcinka trasy to 80 milionów złotych.
Jak podkreśla Kazimierz Łatwiński, radny wojewódzki, nowy odcinek Trasy Aglomeracyjnej ma być drogą alternatywną dla alei Wojska Polskiego. Ale nie tylko.
Na końcu tej trasy budowane jest nowe osiedle. Ono będzie na minimum 5 tysięcy mieszkańców. Taki dodatkowy ciąg drogowy będzie więc na pewno potrzebny.
Kolejną zaletą Trasy Aglomeracyjnej jest to, że połączy ona centrum miasta z układem nowo projektowanych obwodnic. Według posła Marka Asta przy tego typu inwestycjach najważniejsze są potrzebny mieszkańców, a nie polityczne upodobania.
Pieniądze rządowe trafiają do różnych mieszkańców. Warto o te środki zabiegać, bo miasto czy region stają się atrakcyjnie. Zarówno do życia, jak i dla inwestorów.
Budowa drugiego odcinka Trasy Aglomeracyjnej powinna zakończyć się najpóźniej w 2026 roku.