Policja, będąca partnerem ogólnopolskiej inicjatywy promującej trzeźwą jazdę „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, wręczać będzie naklejki z tym samym hasłem kierowcom, których trzeźwość zostanie potwierdzona podczas kontroli przeprowadzanych w ramach akcji „Znicz”. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie – inicjator akcji – przeznaczył na ten cel 100 tysięcy naklejek. Ich dystrybucja wśród kierowców, podróżujących do nekropolii będzie stanowiła kontynuację działań prowadzonych od czerwca. Połączenie zintensyfikowanych kontroli trzeźwości z nagradzaniem odpowiedzialnych postaw, stwarza szansę na efektywniejszą promocję trzeźwości na polskich drogach, bez której, zwłaszcza w okresie nasilonego ruchu, niemożliwe jest zachowanie bezpieczeństwa.
Akcja „Znicz” trwać będzie w większości regionów od 31 października do 3 listopada. Policja zapowiedziała przeprowadzenie w jej ramach wzmożonej liczby kontroli. Sprawdzana będzie zarówno prędkość i trzeźwość kierowców, jak i stan techniczny pojazdów, które w okresie obchodów Wszystkich Świętych licznie wyjeżdżają na polskie drogi. Jak co roku, intensyfikacja działań w ramach akcji, skupi się w okolicach cmentarzy oraz dróg dojazdowych do nich.
Jesteś trzeźwym kierowcą? Oznacz swój samochód
Dzięki wsparciu policjantów z całej Polski, naklejki z hasłem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” stały się ogólnopolskim manifestem odpowiedzialnych – trzeźwych kierowców, którzy umieszczając je na szybie swojego samochodu, otwarcie okazują swój sprzeciw wobec jazdy „na podwójnym gazie”. Walka z pijanymi kierowcami jest istotnym działaniem z punktu widzenia interesu społecznego, na co wskazuje zarówno poparcie takich projektów jak inicjatywa „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” przez Ministerstwo Gospodarki i Parlamentarny Zespół ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, jak i dane policyjne wskazujące na efektywność działań prewencyjnych. W 2012 roku, w czasie akcji „Znicz” zatrzymanych zostało 2128 nietrzeźwych kierowców, natomiast rok temu liczba ta była prawie o połowę mniejsza i wynosiła 1298.
Partnerzy inicjatywy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” – łącznie ponad 40 podmiotów – zachęcają wszystkich zainteresowanych propagowaniem trzeźwości na polskich drogach do przyłączania się do akcji i dalszego upowszechniania znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Pełna lista partnerów oraz więcej informacji na temat inicjatywy znajduje się na stronie www.nigdyniejezdzepoalkoholu.pl.
Autor: Paweł Hekman