POLSKA I ŚWIAT:

Kolejne pieniądze na cyfrowe innowacje

Jak informuje PARP, dotacje przyznawane będą małym i mikroprzedsiębiorcom, którzy zamierzają wykorzystywać i rozwijać nowe technologie i świadczyć usługi drogą elektroniczną oraz wytwarzać produkty cyfrowe niezbędne do świadczenia tych usług.

E-usługa to świadczenie dokonywane w sposób zautomatyzowany przy użyciu technologii informacyjnych, dostępne w publicznych sieciach telekomunikacyjnych na indywidualne żądanie usługobiorcy i bez obecności stron w trakcie realizacji. E-usługę można prowadzić za pośrednictwem internetu, urządzeń mobilnych oraz telewizji cyfrowej i satelitarnej.

Dzięki konkursowi mogą otrzymać refundację nawet do 85 proc. wartości projektu. Finansowanie trwa 2 lata.

Przedsiębiorca, który otrzyma wsparcie, powinien notować niewielki udział przychodów innych, niż ze świadczenia e-usług polegających na udostępnianiu zasobów serwisu dla działalności marketingowej innych podmiotów. Jego e-usługi muszą być oferowane odbiorcom krajowym i zagranicznym. Dobrze, gdyby wdrażał zawansowane e-usługi w obszarach niezagospodarowanych nisz rynkowych.

“Otrzymanie dofinansowania jest początkiem drogi beneficjenta. Kolejne kroki to właściwa realizacja projektu zgodnie z podpisaną umową o dofinansowanie, jego poprawne rozliczenie, oraz utrzymanie trwałości projektu przez okres 3 lat od zakończenia realizacji umowy” – mówi Radosław Runowski nadzorujący wdrażanie działania 8.1 PO IG

Dyrektor apeluje o zapoznanie się z dokumentami zwianymi z naborem, a w szczególności z wzorem umowy oraz o wyważone planowanie budżetów i szacowanie wskaźników na etapie składania wniosków. Podkreśla, że nieosiągnięcie wskaźników na etapie realizacji projektu lub w okresie, kiedy musi utrzymana być trwałość projektu, może spowodować rozwiązanie umowy. W takim przypadku trzeba będzie zwrócić otrzymaną dotację wraz z odsetkami.

Wszystkie wnioski złożone w okresie trwania konkursu zostaną poddane ocenie. Kolejność zgłoszeń nie będzie brana pod uwagę przy przyznawaniu wsparcia. Dokumenty można składać drogą elektroniczną. Aby całkowicie pominąć konieczność przygotowywania dokumentacji w formie papierowej należy dysponować bezpiecznym podpisem z certyfikatem kwalifikowanym.

“Z oceny pierwszych dwóch dni naboru wynika, że przedsiębiorcy nie mają większych problemów ze składaniem wniosków w formie elektronicznej. Stale monitorujemy przebieg elektronicznego naboru” – mówi Dariusz Wojtaszek, rzecznik Agencji.

PARP organizuje spotkania informacyjne i edukacyjne mające na celu jak najlepsze przygotowanie potencjalnych beneficjentów do skutecznego aplikowania o wsparcie. Najbliższe spotkanie odbędzie się 17 w Warszawie. Rejestracja uczestników odbywa się pod adresem http://www.web.gov.pl/spotkania-informacyjne-81poig/290_980.html

Autor: Źródło: PAP – Nauka w Polsce

Zobacz więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back to top button
0:00
0:00