CKE testowała nowy pomysł na ok. 500 maturzystach w ramach unijnego projektu przygotowywania nowych egzaminów. Teraz opracowywane są wyniki badania, które posłużą do zaproponowania MEN zmian w maturach.
“Propozycje CKE będą analizowane i mogą zostać przyjęte jako element zmian egzaminu maturalnego, którego nową formułę MEN szykuje na 2015 rok” – zapowiada rzecznik MEN Grzegorz Żurawski. Zastrzega, że decyzje zapadną nie wcześniej niż w połowie 2012 roku.
CKE już w maju zapowiedziała odejście od obecnej formy egzaminu – prezentacji, którą uczeń sam przygotowuje w domu, a potem wygłasza przed komisją.
Katarzyna Walentynowicz, polonistka z LO im. Ruy Barbosy w Warszawie, uważa, że jakakolwiek zmiana tego, co jest teraz, byłaby ogromnym sukcesem: “Uczniowie często kupują za ok. 30 zł gotowe prezentacje, uczą się ich na pamięć, a potem na egzaminie mówią o rzeczach, o których nie mają pojęcia. Losowanie pytań zmotywowałoby uczniów do przygotowywania się przez trzy lata” – argumentuje.
Autor: Źródło informacji: PAP